S jarní únavou bojujte přírodními prostředky!

Navíc při ní pozorujeme pokles lymfocytů v krvi. Výsledkem toho všeho bývá zvýšená náchylnost k infekcím. Naštěstí existují přírodní a účinné prostředky, které nám vrátí vitalitu. Podobně jako automobil, tak i naše tělo potřebuje palivo, aby mohlo fungovat. Výživa je tedy hlavním zdrojem energie.

únava z pc

Přednost bychom měli dávat ovoci jako je černý rybíz, borůvky, grapefruit, kiwi a pomeranč a zelenině jako je zelí, špenát, ředkvičky a dýně. A také houbám. Vřele jsou doporučené ořechy všeho druhu, stejně jako čokoláda a čaj. Pokud se člověk nedokáže obejít bez masa, je dobré řídit se následujícími pravidly: vybírat si libové a bílé maso a na čas zapomenout na omáčky. Doporučuje se omezit spotřebu masa na třikrát až čtyřikrát týdně. Vhodné jsou naopak ryby, protože jsou bohaté na železo a aminokyseliny.

 

Doporučuje se vyhýbat tučným jídlům, které organismus zpomalují. Jídlo je lepší upravovat na grilu či v páře. Některé rostliny lze připravovat jako odvar nebo nálev. Mezi doporučené patří zázvor – kousek se odřízne, nakrájí na jemné plátky a nechá se deset minut louhovat v teplé vodě. Tuto porci energie se doporučuje dávat si ráno, aby člověk začal den v plné síle.
ulomený zázvor

Účinky zázvoru se tisíce let využívají proti únavě a také Světová zdravotnická organizace (WHO) ho doporučuje jako lék proti únavě. Divoce rostoucí zázvor patří mezi ohrožené druhy a je stále těžší si kvalitní zázvor obstarat. Je také třeba vědět, že čím je zázvor starší (více než šest let), tím je účinnější. Koupit se dá v lékárně nebo v obchodě s biopotravinami.

Pokud únavu provázejí problémy s trávením, je možné uvařit si odvar z rozmarýnu. Tato rostlina ze Středomoří obsahuje eukalyptol, chemickou sloučeninu, která nejen zvyšuje intelektuální výkonnost, ale také bojuje proti únavě. V případě nervového vyčerpání si zvolte majoránku. Můžete zahřát šálek mléka s čerstvým lístkem majoránky a uvést do varu. Nechte ho chvíli louhovat a přidejte kávovou lžičku medu. A je hotovo.

Ohodnoťte příspěvek